Město nebo krajina?

Zadání a průběh výběrového řízení na kampaň Weinbrenner

Cílovou skupinou kampaně byli mladí lidé žijící ve městě (ženy a muži ve věku od 18 do 35 let), se zájmem o přírodu, nevázaný životní styl a není jim lhostejný původ zboží, které nakupují. Společnost Baťa chtěla zdůraznit hlavní vlastnosti obuvi Weinbrenner. Výlohy měly zákazníkovi jasně sdělit, že Weinbrenner je pevná obuv do přírody a zároveň je vhodná i pro nošení ve městě. Dalším významným prvkem kampaně byla skutečnost, že obuv je vyráběna České republice v továrně Baťa v Dolním Němčí a nejedná se tedy o čínský výrobek. Pro Sittardii se jednalo o velkou výzvu, protože měla ukázat kompletní sortiment. Modelová řada obuvi Weinbrenner je totiž velice široká (více než 20 modelů pro muže a ženy).

V době zahájení výběrového řízení měl klient zajištěny dodávky marketingových prvků dlouhodobým dodavatelem, který však nevyhověl jeho nárokům. V létě 2016 se společnost Baťa rozhodla používat velkoformátové prvky ve výlohách, na což nebyl  a jeho současný partner schopen reagovat. Schopnosti kreativního týmu a zkušenosti s velkoformátovou prací Sittardia prokázala v předchozí kampani na lodičky Insolia. Ukázala tak, že je schopna designem výloh vyprávět příběh a tím zákazníkovi představit veškeré výhody obuvi Weinbrenner. Z toho důvodu byla Sittardia zahrnuta mezi firmy oslovené pro výběrové řízení. Díky své kreativní kapacitě vytvořila tři nezávislé návrhy. Na prvních třech místech výběrového řízení se umístily právě návrhy Sittardiie a management společnosti Baťa už jen zvažoval, který z nich zrealizuje. Vítězem byl koncept „lenticular“. Sittardia tak porazila ve výběrovém řízení prestižní agentury Cocoon a McCANN-ERICKSON.

Pilotní redesign

Sittardia  navrhla klientovi, aby jako první byla provedena prototypová realizace v prodejně na pražském Smíchově. Protože Sittardia má vlastní výrobní sekci na nejvyšší úrovni v České republice, byla schopna během jednoho týdne zkonstruovat, vyrobit a nainstalovat prototypovou realizaci. Prototypová instalace způsobila klientovi velké komplikace, protože zákazníci již chtěli vystavované boty kupovat, ale konkrétní použité vzorky ještě nebyly v oficiální nabídce společnosti Baťa. Sittardia musela prototyp urychleně demontovat do doby, kdy společnost Baťa naskladní výrobky z nové kolekce. Klient tedy dočasně stáhl kampaň, aby se mohl připravit. Kampaň by bez naskladnění nových produktů působila spíše negativně.

Po naskladnění propagovaných výrobků, Sittardia přizpůsobila koncept také dispozicím ostatních prodejen. Vzhledem k tomu, že společnost Baťa neměla k dispozici prostorové zaměření prodejních ploch a výloh na svých prodejnách, museli pracovníci Sittardie ve velmi krátkém čase získat rozměry prodejen v české republice a vytvořit z nich databázi. Takto náročného úkolu bylo dosaženo díky síti instalačních techniků Sittardie, kteří nasbírali potřebné údaje z prodejen po celé zemi.  Po schválení podoby konkrétního provedení jednotlivých prodejen se naplno rozjela výroba. Během jednoho týdne byly veškeré materiály vyrobeny a připraveny k instalaci. Týmy instalačních techniků se mohly rozjet po republice a začít s redesignem všech prodejen Baťa.

Díky vlastní produkční sekci se Sittardii podařilo eliminovat veškeré problémy, které mohou při redesignu vzniknout. Tímto způsobem bylo možné postupovat rychle bez nutnosti spoléhat se na výrobu u subdodavatele. Vzhledem k faktu, že kompletace a příprava proběhla již v areálu Sittardie, byla vždy instalace na místě provedena tak, aby nezatěžovala personálu obchodu. Postupy byly naplánovány tak, aby bylo možné instalaci provést během otevírací doby prodejny.

Vyhodnocení

Kampaň byla vyhodnocena jako velice úspěšná. Marketingový ředitel společnosti Baťa pozval zástupce Sittardie, aby sami viděli shluky zákazníků před výlohou jedné z nově redesignovaných prodejen a prohlásil: „Chtěl bych Vám poděkovat za velmi dobře odvedenou práci, která je navíc podložená zvýšenými objemy prodeje“.

Close Menu
×

Cart

Chci zaslat katalog produktů