Dotek přírody

Výběr klienta a obchodní strategie

Tarte Cosmetics je velmi populární britská značka, jejíž produktové těžiště spočívá v kosmetice, jako jsou make up, oční stíny a pudry. Tarte hledalo na trhu partnera, který by mu v západní Evropě pomáhal s dekoracemi prodejních míst a výloh v různém formátu (velkoplošné prodejny, kosmetické rohy, kosmetické salony). Obchodníci Sittardie byli ve spojení s mezinárodním marketingovým vedením Tarte na základě dlouhodobé spolupráce. Sittardia patří mezi společnosti, které se soustředí také na oblast kosmetiky a již dříve pracovala na kampaních pro nejznámější světové značky.

Volba Sittardie pro realizaci marketingových záměrů společnosti Tarte

Tarte zadalo Sittardii zakázku přímo bez výběrového řízení, protože má v oblasti rozsáhlé zkušenosti a disponuje výrobou orientovanou na práci s akrylátovým sklem, dřevem, kovem a dalšími materiály. Kosmetické značky investují většinu prostředků do tzv. prodejního zážitku (in-store kampaně, shop dekorace), kterým zvyšují šance na upoutání zákazníka. Zadáním pro Sittardii byla komunikace (prezentace) nové kolekce přípravků na přírodní bázi, které hydratují  pokožku a ta může dýchat.

Zadání kampaně

Cílem kampaně bylo přesvědčit zákazníky, že produkty jsou z přírodních materiálů a hydratují pleť. Umocnění tohoto dojmu bylo dosaženo tím, že prodejna bude dekoracemi připomínat džungli. Cílovou skupinou společnosti Tarte jsou mladé ženy
do 30 let s vyšší kupní silou. Obchodně se Tarte zaměřuje na oblast západní Evropy. Hlavní podmínkou pro vývojový tým byla možnost dekorace masově vyrábět a instalovat. Úkolem Sittardie bylo vytvořit základní koncept a aplikovat jej na více formátů prodejen (velkoplošné prodejny, prodejní rohy, beauty huby). Firma Tarte si přála, aby dekorace byla plastická
a podobala se skutečným přírodním prvkům. Tarte chtělo dosáhnout „wow“ efektu a vyvolat u zákazníků silnou emoční odezvu. Od počátku klient požadoval, aby byl grafický návrh proveden v podobě reálné prototypové série (3D listy a 3D přírodní motivy). Prezentace tedy musela být ve 3D .

Společnost Tarte se obrátila na Sittardii, protože se již dříve přesvědčila o tom, že propojení designu a konstrukce je předpokladem pro úspěšnou realizaci v omezeném čase, který je v kosmetické branži klíčový. Módní trendy, na nichž stojí kosmetický průmysl, se s časem mění a návrh proto nevydrží působit požadovaným způsobem dlouhou dobu.
Na módní trendy je tak třeba rychle reagovat.

Technické řešení

Pro Sittardii bylo takové zadání skutečnou výzvou. Potvrdilo se, že součinnost kreativců, konstruktérů a výrobních technologů, kteří museli převést návrhy do reálné podoby během několika dnů, je na velmi vysoké úrovni. Vývojový tým Sittardie vypracoval materiálový a technologický postup, který však  při tepelném tváření ztrácel živou barevnost, a proto bylo nutné změnit technologii výroby těchto prvků. Bylo nutné, aby barvení probíhalo až po tepelném tváření speciální airbrushovou technologií. Nápad vzešel od koordinátorky projektů, která skromně uvedla: „Šiji si vlastní šaty a kabelky. Ráda využívám netradiční technologie pro zpracování přírodních materiálů. Airbrushová technologie je jedna z těch, které jsem používala při výrobě kabelek, a proto jsem se rozhodla ji použít i v tomto případě.“. Jednoduché a rychlé řešení pomohlo vývojářům k velmi reálnému ztvárnění listů.

Posledním problémem byla tvorba jednotlivých instalačních sad, které budou použity na různých prodejnách a zpracování manuálů pro úpravu prodejen prováděných jejich vlastním personálem. Maximální délka instalace dekorací na prodejně se pohybovala v řádu desítek minut. Pro zasílání byl vytvořen systém balení s organizérem a seznamem dekorací. Tímto způsobem bylo zajištěno, že personál prodejny bude mít okamžitý přehled o součástech potřebných ke kompletaci a nebude docházet ke zmatkům. Perličkou na závěr byl rychlý zásah servisního týmu Sittardie, který do 24h opravoval dekorace na třech nejvytíženějších prodejnách, které nevydržely nápor nedočkavých zákaznic.

Vyhodnocení

Společnost Tarte ocenila zejména rychlost spolupráce od kreativního návrhu až po výrobu POS materiálů. Výrazným pozitivem je skutečnost, že instalaci zvládne podle manuálu provést personál prodejny bez asistence specialisty během několika minut. Klient si měl také možnost vyzkoušet, jak rychle je Sittardia schopna reagovat v případě, že je třeba nahradit některé dekorace. Sittardia díky této zakázce vypracovala nový technologický postup, který může v budoucnu dále rozvíjet
a využívat.

Close Menu
×

Cart

Chci zaslat katalog produktů